Tuesday, January 16, 2018

시도 때도 없이 끼어드는 귀찮은 직장동료




Woman's Small Talk Is Big Distraction for Colleague


DEAR ABBY: One of my co-workers constantly interrupts
when I'm having a conversation with other people.
It doesn't seem to matter who I am speaking with or what the subject is.
She'll interrupt in the middle of the conversation, and everyone must
stop and look at her or acknowledge her.
We are in a professional environment, and I feel her behavior is
extremely discourteous.
The subjects she discusses are things like the sandwiches
her husband bought the day before, what they had for dinner that night
or whatever is trending at the moment.
She never discusses work-related issues.
This happens every day and it's disruptive.
Would you kindly share some ideas on how to deal with
her interruptions? -- BOTHERED OFFICE GUY

DEAR OFFICE GUY: Obviously, your co-worker was never taught
that interrupting while others are talking is rude.
Because it bothers you, the next time she does it, tell her it's distracting
when she breaks into your conversations and to please stop.
If she persists, and other co-workers feel as you do about it,
bring it to the attention of your supervisor or HR and
let that person handle it.





DEAR ABBY: One of my co-workers constantly interrupts
when I'm having a conversation with other people.
같이 일하는 사람중 한명이 내가 다른사람과 대화하고 있는
도중 계속해서 끼어듭니다.




직장동료를 나타내는 표현으로 Co-worker와 colleague가 있습니다.
둘의 의미가 같을 것같지만 약간 다릅니다.


Co-worker는 한 직장에서 같이 일하는 사람을 말합니다.
본인보다 약간 높은 직위나 약간 하위직도 포함합니다.
반면 colleague는 같은 직장일수도 있고 아닐수도 있는,
같은 직종, 같은 레벨의 사람을 말합니다.


예로 선생님을 들자면
같은학교 선생님은 모두 co-worker이며 colleague입니다.
하지만 교장선생님은 co-worker이긴 하지만 colleague는 아닙니다.
교장선생님 입장에서는 선생님들이 co-worker이긴 하지만
colleague는 아닙니다.
교장선생님의 colleague는 다른학교 교장선생님들입니다.



It doesn't seem to matter who I am speaking with or what the subject is.
내가 누구랑 얘기하던 어떤 얘기를 하던 상관없이.

She'll interrupt in the middle of the conversation, and everyone must
stop and look at her or acknowledge her.
그녀는 대화중간에 끼어들 것이며 모든사람들은 말을 중단하고 그녀를 보던지,
아니면 그녀 말에 동감해주어야 합니다.




위의 두문장은 아래와 같이 조건절, 주절로 이루어진 한문장이 돼야 합니다.
어째서 두문장으로 끊어놓았는지 모르겠습니다.


It doesn't seem to matter who I am speaking with or what the subject is,(콤마)
s(소문자)he'll interrupt in the middle of the conversation, and everyone must
stop and look at her or acknowledge her.
내가 누구랑 얘기하던 어떤 얘기를 하던 상관없이.
그녀는 대화중간에 끼어들 것이며 모든사람들은 말을 중단하고 그녀를 보며
그녀에 말에 동감해주는 듯 할것입니다.


We are in a professional environment, and I feel her behavior is
extremely discourteous.
우리는 전문성있는 환경에서 지내고 있으며 그녀의 행동은 아주
무례하다고 생각합니다.


The subjects she discusses are things like the sandwiches
her husband bought the day before, what they had for dinner that night
or whatever is trending at the moment.
그녀가 언급하는 주제는 어제 남편이 어떤 샌드위치를 사왔다던가
그날밤 저녁으로 무엇을 먹었다던가 등등 그때의 흐름에 달려있습니다.


She never discusses work-related issues.
그녀는 절대 일에 관련된 문제를 얘기하지 않습니다.

This happens every day and it's disruptive.
이런 일은 매일 일어나며 아주 방해가 됩니다.


Would you kindly share some ideas on how to deal with
her interruptions? -- BOTHERED OFFICE GUY
그녀가 이렇게 끼어드는 것을 어떻게 대처하면 좋을지
아이디어가 있으면 얘기해주시기 바랍니다.


DEAR OFFICE GUY: Obviously, your co-worker was never taught
that interrupting while others are talking is rude.
다른사람이 얘기할때 끼어드는 것은 무례한 일이라는 것을 당신의
동료는 배우지 못했는가 봅니다.


Because it bothers you, the next time she does it, tell her it's distracting
when she breaks into your conversations and to please stop.
그 문제가 당신을 괴롭히기 때문에 다음에 그녀가 같은 짓을 하면
그녀가 대화에 끼어드는 것이 방해된다고, 멈추어 달라고 얘기하십시오.


If she persists, and other co-workers feel as you do about it,
bring it to the attention of your supervisor or HR and
let that person handle it.
만일 그녀가 그런 행동을 멈추지 않고, 다른 동료들도 당신과 같이 느낀다면
그 문제를 상사나 인사부에 알려 그들이 그녀를 처리하도록 하십시오.

No comments:

Post a Comment